Gabriel Figueiredo | Belo Horizonte, Brazil
"Após uma mudança em sua produção/logística, a Cervejaria Capa Preta se viu impossibilitada de continuar produzindo suas cervejas com o envelopamento preto característico que dava nome à marca.
Junto ao dono e mestre cervejeiro Lucas Godinho, foram analisadas diversas possibilidades para o redesign da marca. A maioria dos nomes associados à «capa preta» evocavam, em maior ou menor, algo de sombrio/misterioso.
A solução que melhor associava o forte nome da marca à uma imagem/idéia que fosse igualmente forte e singular foi a de combinar o pastor alemão capa preta à figura da morte."
++++
"After some changes in its business model, Cervejaria Capa Preta could no longer continue to produce their bottles with the matte black cover that gave the company its name (in portuguese, Capa Preta = Black Cloak/Cover)
Along with Lucas Godinho, owner and brewmaster, several options for the brand's redesign were analysed. The name pointed to a variety of possible paths, tough most of them lead to the same direction, with associations with something dark/ misterious
The solution was to combine the image of Death with that of the German Shepherd, creating a symbol that was both powerful and unique. (Capa Preta the name for a type of German Shepherd, in portuguese, and The Dog is also a nickname for The Devil)"
0 comments