Screen Printing with the help of Herceg Laszló / Szitanyomás Herceg Laszló (MKE) segitségével
"Our work intends to highlight the importance of the land and the vine as a plant on which a great emphasis was placed on the description of the competition. The focus is mainly on the 35-year-old roots, which enmeshes the bottle defining a circle that marks the location of the typography as the nature outlines the wine. To do this, we have created custom typography and drawing. The simplicity of the label and the lacy drawing help each other, the Olaszrizling playfully emphasized as the title of the vine, the vineyard selection (dűlőválogatás) is marked between two snail houses from the illustration. The snail is as perfect and living form that appears on the label, which symbolizes the good and healthy living soil. The root on the outside wrapping is gold, which creates a feeling of quality and aesthetic effect and on the inside gold is the color
of the wine and the roots are black.
The wine label designed for the Cégér a jó bornak creative competition was selected amongst the best 10."
***
"Munkánk a föld és a szőlő, mint növény fontos szerepét kívánja kiemelni, amelyre a pályázat leírásában
is nagy nyomaték volt fektetve. A hangsúly főleg a 35 éves gyökereken van, ez hálózza be az üveget
és kört alkotva meghatározza a tipográfia helyét, mint ahogy a természeti adottságok a bort. Ehhez egyedi tipográfiát és rajzot hoztunk létre. Egyszerűnek ható főcímke és a csipkeszerű rajz segítik egymást, az olaszrizling játékosan hangsúlyozva, a dűlőválogatás egy-egy csigaházzal van közrefogva, amelyek az illusztrációból lettek kiemelve. A csigaház, mint tökéletes és élő forma jeleneik meg a címkén, melyek a jó, élő talajt szimbolizálják. Az arany minőségi és esztétikus hatást kelt, ugyanakkor a belső címkén bor színe válik arannyá a fekete vonalak mellett.
A borcímke a Cégér a jó bornak alkotói pályázatra készült, ahol beválasztották a legjobb 10 közé."
0 comments